Vad andra hör är MINST lika viktigt som vad du säger - Digital strateg och konsult för läkemedelsbranschen
16228
post-template-default,single,single-post,postid-16228,single-format-standard,et_bloom,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,side_area_uncovered_from_content,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive

Vad andra hör är MINST lika viktigt som vad du säger

Scenario:

Du har filat på ditt budskap i timmar, dagar och kanske veckor.

Du vet vad du vill säga.
Hur du ska kommunicera med din kund.
Inte bara med ord utan även vilken tonalitet du ska använda och vart du ska lägga in pauser för att förstärka.

Du vet.

Men…

Det krävs två för att bli förstådd.

Inte bara att kommunicera klart, utan att kommunicera på ett sätt där du når fram.

Vänd på steken!

Vad andra hör dig säga är MINST lika viktigt som vad du säger.
Vad andra upplever är MINST lika viktigt som vad du förmedlar.
Vilka behov du FAKTISKT tillfredsställer är viktigare än vilka behov du TROR att du tillfredsställer.

Empatisk förståelse av den andras situation är viktigt.

Det är möjligt att du pratar med någon som i ert möte upplever något som du aldrig upplevt förut.

Fredrik Holmboe

Fredrik Holmboe

Digital strateg och konsult at Dualia AB
Kroniskt nyfiken, högaktiv och fascinerad livsstudent med passion för strategisk marknadsföring som skapar reellt värde för mottagaren. Konsult inom digital marknadsföring, försäljning och projektledning i en unik kompetenskombo som ger aktivt genomslag. Som hobbyprojekt byggde han en e-postlista omfattande drygt 33 000 mottagare med fokus på internetmarknadsföring, konverteringsoptimering och copywriting.
Fredrik Holmboe
Skriver just nu på nästa artikel till Pharma Industry, ett referat från mina intryck av #INBOUND2018 i Boston, och… https://t.co/2bBUrZWUcK - 4 weeks ago
Fredrik Holmboe
No Comments

Lämna en kommentar